hemmagjord risgrynsgröt

 

Jätttegod och lätt att laga

Sköter sig till största del själv då man har den i ugnen

 

Recept ( 6 portioner)

 

3 dl grötris

6 dl vatten

1 tsk salt

8 dl mjölk

1 tsk socker

 

Sätt ugnen på 100 grader, koka risgryn vatten och salt i 10 min, koka upp mjölken under tiden i en annan kastrull, blanda den heta mjölken med risgrynen och låt koka en kort stund, ställ in risgrynspannan med lock nederst i ugnen, låt stå 1 timme, tillsätt tillslut socker i den färdiga gröten!

 

Serveras med sirap, kanel och mjölk

 


Kommentarer
Postat av: Danny

Gött med pysselblogg hanna! å gött med gröt:)

2010-12-05 @ 22:43:13
URL: http://dannybgood.blogg.se/
Postat av: linnea

Så himla najs att syster min har skaffat blogg! Har börjat följa dig nu, så hoppas på många inlägg :) Du är grym med alla dina idéer och allt så det är snällt att du vill dela dom! Jag kommer vara en ständig läsare så nu har du iallafall en som följer din blogg,haha! ;)

Vem vet, kanske jag gör ett blogginlägg om din blogg på min blogg så att du får fler läsare, så håll utkik :) Sen vill jag ju göra ett inlägg om min älskade och saknade syster!!

Love you!

2010-12-06 @ 02:54:48
URL: http://thelifeinboston.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0